Česká advokátní komora byla dne 5.2.2016 pověřena Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR mimosoudním řešením spotřebitelských sporů pro oblast sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze Smluv o poskytování právních služeb (na základě zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů, dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“). Internetová stránka tohoto pověřeného subjektu je www.cak.cz.

Úprava zákona o ochraně spotřebitele se uplatní na vztah mezi advokátem a jeho klientem se v případech, kdy je klientem fyzická osoba nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání.

Na žádost klienta, který je spotřebitelem, je advokát povinen vydat doklad o poskytnutí služby s uvedením data poskytnutí služby.

V případě reklamace právní služby je advokát povinen vydat klientovi, který je spotřebitelem, doklad o tom, kdy klient uplatil právo na reklamaci, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje.

V případě sporu mezi klientem, který je spotřebitelem, a advokátem vyplývajícím ze smlouvy o poskytování právních služeb má spotřebitel právo na mimosoudní řešení tohoto sporu. Pro řešení sporu mezi advokátem a klientem se použije úprava dle zákona o ochraně spotřebitele, resp. advokátní smírčí řád. Příslušný návrh může být podán ze strany klienta ve lhůtě jednoho roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u advokáta poprvé. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů není zpoplatněno a náklady s ním spojené si strany nesou samy.